Close

Air-tunnit

AIR -tunnit ovat rentoutta, kehonhallintaa ja voimaa sekä liikkuvuutta kehittäviä harjoituksia, joissa käytetään apuna kattoon kiinnitettyä pitkää kangaslenkkiä, silkkiä. Silkin avulla voidaan tukea vartaloa ja tehdä siten useita vaativiakin liikkeitä turvallisilla linjauksilla niveliä suojaten. Silkki joko keventää tai haastaa liikkeiden suoritusta, minkä ansioista harjoitteista löytyy oma versionsa jokaiselle. Erityisesti selän liikkuvuus lisääntyy AIR -tunneilla tehokkaasti. Hengitys ja sen rytmittäminen ovat osa harjoitteita, minkä ansiosta fyysisen harjoituksen tunnet myös kokonaisvaltaisesti rauhoittavana.

AIR -tunneilla opetellaan liinan käyttöön oikeat tekniikat ja asennot, joten mukaan tunnille voi tulla milloin tahansa. Vain AIR Pilates -tunti edellyttää Pilateksen peruskurssin käymisen ennen lajin aloittamista. Pukeudu AIR -tunnille pitkähihaiseen paitaan ja pitkiin housuihin (tai ainakin kainalot ja polvitaipeet peittäviin vaatteisiin). Mikäli käytät meikkiä tai hajusteita, pesethän ne pois ennen tunnille saapumista. Jätä myös korut ja kellot pois.

 

AIR Pilates

Pilateksen periaatteisiin perustuva tunti, joka koostuu erityisesti keskivartaloa vahvistavista liikkeistä. Harjoitukset voidaan tehdä kokonaan matolla, osittain silkkiä hyödyntäen tai kokonaan katosta riippuvan silkkiliinan sisässä. Kesto 60 min. Lisää Pilates -menetelmästä voit lukea täältä.

 

AIR Venyttely

Rauhallinen, palauttava ja liikkuvuutta lisäävä tunti, jolla tehdään kokonaisvaltaisesti kehoa avaavia harjoituksia katosta riippuvan silkkiliinan avulla. Liinan tarjoama tuki ja painovoima tehostavat ja syventävät venytyksiä lattiaharjoitteluun verrattuna. Tunti voi sisältää myös pää alaspäin tehtäviä liikkeitä, jotka voit halutessasi korvata vaihtoehtoisilla harjoitteilla. Tunti päättyy aina loppurentoutukseen silkin sisällä. Kesto 60 min.

 

AIR Jooga

Tuntisisältö tulossa pian! Kesto 60 min.

 

AIR Rentoutus

Pysähdy, hengitä ja rentoudu! Rauhallinen hengitysharjoitus silkin sisällä laskee verenpainetta ja sydämen sykettä, rentouttaa kehoa ja mieltä. Rentoutumisen taito kehittyy tunnilla käymisen myötä, mutta jos sinulla on aikaisempaa osaamista midfulness -harjoittelusta tai meditaatiosta, voit hyödyntää osaamistasi tällä tunnilla. Harjoituksesta hyödyt niin liikuntaharrastuksen kuin vaikkapa työkiireiden vastapainona. Kesto 30 min.