Close

Jooga

Joogaa itsellesi hallittu, vahva ja notkea keho!

 

Lämpö Jooga Yang

Yang -tyyppistä joogaa kuvastaa kaikki jooga, jossa tehdään lihastyötä painovoimaa vastaan. Yangjoogatunneilla työskennellään kehon linjauksen parissa sekä perinteisissä paikallaan pysyvissä jooga-asennoissa että virtaavassa liikkeessä. Virtaavienkin liikemallien taustalla on aina jooga-asentojen turvallinen linjaus, joka suojelee niveliä ja auttaa ylläpitämään tasapainoa kehon elastisuuden ja voiman välillä. (Tätä tuntia ei ole tällä hetkellä viikko-ohjelmassamme)

 

Lämpö Jooga Yin & Yang

Yinjooga on lempeää, rauhallista ja kehon ja mielen voimavaroja palauttavaa työskentelyä paikallaan pysyvissä ja tuetuissa jooga-asennoissa. Harjoittelu tapahtuu pääasiassa lihakset rentoina ja painovoimalle antautuen, jolloin päästään vaikuttamaan koko luiden, lihasten ja sidekudosten muodostamaan kokonaisuuteen. Yinjoogatunneilla tehdään myös tietoisen, hyväksyvän läsnäolon (mindfulness) harjoituksia, jotka yhdessä jooga-asentojen kanssa auttavat mm. rentoutumaan, hoitamaan kroonisia kipuja, parantamaan keskittymiskykyä ja stressinhallintaa sekä unta. 

Tunnista alkuosa treenataan aktiivista Yangjoogaa ja näin Yin- ja Yangjooga muodostavat toisiaan tukevan ja tasapainottavan kokonaisuuden.

 

Molemmat tunnit toteutetaan +45-asteisen infrapunalämmön äärellä, joten ota tunnille mukaasi iso pyyhe ja juotavaa. Huolehdi myös riittävästä nesteen tankkauksesta jo ennen tunnille tuloa!

 

Yin Jooga & Mindfulness

Viikkotunneilla harjoitellaan tietoista, hyväksyvää läsnäoloa (Mindfulness) lempeiden Yinjoogan asentojen avulla. Tuetut, lempeät asennot hellivät selkää ja avaavat erityisesti lonkkia ja rintarankaa. Mindfulness on rentoutus- ja stressinhallintamenetelmä, joka on laajalti käytössä terveydenhuollon ammattilaisten ja yksityishenkilöiden keskuudessa. Harjoittelusta on tutkitusti hyötyä mm. kroonisten kipujen, stressiperäisten oireiden, unettomuuden, masennuksen ja ahdistuneisuuden hoidossa.

Tämä tunti ei ole Lämpö -tunti!

 

Studiomme joogatunnit opetetaan tarkkaa kehon linjausta korostaen ja niveliä säästäen. Ohjaustapa on kehoa kunnioittava ja kuunteleva.