Close

Lämpötunnit

Treenaa aina aivan kuin auringon lämmössä!

Studiomme lämpötunnit toteutetaan infrapunalämmössä. Infrapunalämpö on miellyttävää ja terveysvaikutteista 45-asteista lämpösäteilyä, joka lämmittää kiinteitä massoja – eli salin seiniä, lattiaa ja sinua! Itse salin ilma pysyy helposti hengitettävänä ja siksi infrapunalämmössä harjoittelu sopii hyvin myös astmaatikoille. Infrapunalämpö lämmittää sinut syvälle kehon kudoksiin asti ja sen vuoksi kehon elastisuus paranee tunnilla nopeasti. Pääset harjoittelussasi eteenpäin ja siksi erityisen kireistä lihaksista kärsivätkin voivat nauttia liikkuvuusharjoittelusta enemmän!

 

Valmistaudu tuntia varten juomalla vettä jo edellisenä päivänä ja reilusti myös samana päivänä. Harjoituksen aikana juotu vesi ennemminkin viilentää kuin varsinaisesti kosteuttaa kehoa, joten veden juominen ennen ja jälkeen harjoituksen on tärkeää. Ota tunnille mukaan oma pyyhe maton päälle, pieni hikipyyhe jos haluat ja juomapullo. Vaatetuksena joustavat vaatteet, joissa on hyvä liikkua ja hikoilla. Studioltamme löytyy joogamatot, mutta jos sinulla on oma, voit tuoda sen mukanasi. Myös pyyhe on mahdollista vuokrata meiltä, jos oma unohtuu kotiin!

 

Jos olet raskaana, keskustele tunnille osallistumisesta etukäteen meidän kanssamme! Raskauden aikana kehon hormonaalisten muutosten vuoksi elastisuus lisääntyy ja lämpövaikutus vielä tehostaa samaa asiaa. Voi siis olla, että harjoittelu ei tee hyvää, jos et ole aikaisemmin joogannut tai treenannut korkeissa lämpötiloissa.


TUNTIKUVAUKSET

Hot Barre!

Lihaskuntoa ja liikkuvuutta infrapunan lämmössä! Hot Barre! on pilateksesta ja baletista ammentava treeni, jossa pitkät linjat sekä ryhdikäs liike yhdistyvät toiminnalliseen voimaharjoitteluun omaa kehoa ja erilaisia pienvälineitä hyödyntäen. Tasapainoharjoitteet haastavat koko kehon töihin. Tunti toteuteaan infrapunan lämmössä mukaansatempaavan musiikkiin. Aiempaa tanssi- tai pilateskokemusta et tarvitse.

Lämpöpilates

Pilates on huippuunsa hiottu kehonhallintamenetelmä. Lämpö Pilateksessa hyödyt kehon lisääntyneestä elastisuudesta ja näin sinun on mahdollista viedä Pilates -harjoitteluasi eteenpäin. Harjoittelu edellyttää perusteiden hallintaa, lue lisää lajista kohdasta Pilates.

Lämpövenyttely

Lämpövenyttelyllä saat lisää potkua liikkuvuusharjoitteluusi. Infrapunalämpö lämmittää sinut syvälle kehon kudoksiin asti ja sen vuoksi kehon elastisuus paranee tunnilla nopeasti. Lämpimässä tilassa harjoittelu myös lisää rentouden tunnetta ja auttaa keskittymään omaan kehoon. 


 Kurssit löydät täältä.