Close

Lämpötunnit

Treenaa aina aivan kuin auringon lämmössä!

 

Studiomme Lämpö Tunnit toteutetaan infrapunalämmössä. Infrapunalämpö on miellyttävää ja terveysvaikutteista 45-asteista lämpösäteilyä, joka lämmittää kiinteitä massoja – eli salin seiniä, lattiaa ja sinua! Itse salin ilma pysyy helposti hengitettävänä ja siksi infrapunalämmössä harjoittelu sopii hyvin myös astmaatikoille. Infrapunalämpö lämmittää sinut syvälle kehon kudoksiin asti ja sen vuoksi kehon elastisuus paranee tunnilla nopeasti. Pääset harjoittelussasi eteenpäin ja siksi erityisen kireistä lihaksista kärsivätkin voivat nauttia liikkuvuusharjoittelusta enemmän!

 

Valmistaudu tuntia varten juomalla vettä jo edellisenä päivänä ja reilusti myös samana päivänä. Harjoituksen aikana juotu vesi ennemminkin viilentää kuin varsinaisesti kosteuttaa kehoa, joten veden juominen ennen ja jälkeen harjoituksen on tärkeää. Ota tunnille mukaan oma pyyhe maton päälle, pieni hikipyyhe jos haluat ja juomapullo. Vaatetuksena joustavat vaatteet, joissa on hyvä liikkua ja hikoilla. Studioltamme löytyy joogamatot, mutta jos sinulla on oma, voit tuoda sen mukanasi. Myös pyyhe on mahdollista vuokrata meiltä, jos oma unohtuu kotiin!

 

Jos olet raskaana, keskustele tunnille osallistumisesta etukäteen meidän kanssamme! Raskauden aikana kehon hormonaalisten muutosten vuoksi elastisuus lisääntyy ja lämpövaikutus vielä tehostaa samaa asiaa. Voi siis olla, että harjoittelu ei tee hyvää, jos et ole aikaisemmin joogannut tai treenannut korkeissa lämpötiloissa.

 

Hot Barre!

Lihaskuntoa ja liikkuvuutta infrapunan lämmössä! Hot Barre! on pilateksesta ja baletista ammentava treeni, jossa pitkät linjat sekä ryhdikäs liike yhdistyvät toiminnalliseen voimaharjoitteluun omaa kehoa ja erilaisia pienvälineitä hyödyntäen. Tasapainoharjoitteet haastavat koko kehon töihin. Tunti toteuteaan infrapunan lämmössä mukaansatempaavan musiikkiin. Aiempaa tanssi- tai pilateskokemusta et tarvitse.

 

Lämpö Joogat

Jooga on kokonaisvaltaista kehon ja mielen harjoittamista, josta voit saada apua fyysisiin kireyksiin ja kipuihin sekä löydät vastapainoa arjen kiireeseen ja stressiin. Lämpö Jooga –harjoituksessa sekä venytetään että vahvistetaan kehoa niin seisoma- kuin istuma-asanoiden avulla. Jooga –harjoituksessa tärkeää on myös mielen rauhoittaminen ja harjoittaminen keskittymis- ja rentoutusharjoituksilla. Tunnit sopivat kaikentasoisille joogaajille.

 

Lämpö Pilates

Pilates on huippuunsa hiottu kehonhallintamenetelmä. Lämpö Pilateksessa hyödyt kehon lisääntyneestä elastisuudesta ja näin sinun on mahdollista viedä Pilates -harjoitteluasi eteenpäin. Harjoittelu edellyttää perusteiden hallintaa, lue lisää lajista kohdasta Pilates.

Lämpö Venyttely

Lämpö Venyttelyllä saat lisää potkua liikkuvuusharjoitteluusi. Infrapunalämpö lämmittää sinut syvälle kehon kudoksiin asti ja sen vuoksi kehon elastisuus paranee tunnilla nopeasti. Lämpimässä tilassa harjoittelu myös lisää rentouden tunnetta ja auttaa keskittymään omaan kehoon. (Tätä tuntia ei tällä hetkellä ole ohjelmistossamme)


 Kurssit löydät täältä.