Close

Liikkuvuusharjoittelu

Normaali liikkuvuus on edellytys kehon tasapainoiselle toiminnalle – siksi liikkuvuusharjoittelu kannattaa yhdistää kaikenlaisiin harjoitusohjelmiin!

 

Studiomme liikkuvuusharjoitteluun keskittyvät tunnit jakautuvat rauhalliseen Syvävenyttelyyn ja aktiivisempaan Dynaamiseen liikkuvuuteen. Kokeile itse, kumman tyyppinen työskentely sopii sinun kehollesi parhaiten!

 

Syvävenyttely

Syvävenyttely on tarkka kehon- ja mielenhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on palauttaa vartalollemme tarkoitettu luonnollinen liike kehoosi. Opit tunnistamaan kehosi tarpeet ja työskentelemään aktiivisesti niiden puolesta. Syvävenyttelyssä tietoinen hengitys on olennainen osa harjoittelua ja se sekä haastaa että tehostaa harjoitteita. Syvävenyttely sopii kaikille itsestään ja hyvinvoinnistaan kiinnostuneille ihmisille. Syvävenyttelyn viikkotunneilla harjoittelu edellyttää joko aikaisempaa harjoitustaustaa syvävenyttelystä tai pilateksen peruskurssin käymisen. Tuntejamme opettavat vain korkeatasoisen ohjaajakoulutuksen läpi käyneet ohjaajat.

Syvävenyttely -tunti on 90 minuutin pituinen tunti, jolla parannetaan lihastasapainoa venyttäen kiristyviä ja virheasentoja aiheuttavia lihaksia sekä vahvistaen kehon syviä tukilihaksia. Kaikki harjoitukset tehdään keskittyen ja huolellisen hengitystekniikan rytmittäminä. Venytysten kesto ja venytystekniikka voivat vaihdella tuntikohtaisen tavoitteen mukaan.

 

Dynaaminen Liikkuvuus

Dynaamisilla liikkuvuusharjoitteilla aktivoidaan ja avataan kehoa niin, että sekä liikkuvuus, kehonhallinta että lihasvoima paranevat. Tunnilla käytetään erilaisia aktiivisia venytystekniikoita, joiden avulla uudet avautuneet liikeradat saadaan suoraan toimintaasi mukaan. Kehon lihaskalvoketjuihin ja niiden elastisuuden lisäämiseen kiinnitetään erityistä huomiota. Tämän tunnin jälkeen olet paremmassa lihastasapainossa ja kehosi on hereillä. Voit osallistua tunnille vaikka aikoisit kuntoilla vielä sen jälkeen.