Close

TUNTISISÄLLÖT

Sport -ryhmäliikuntalajeista löydät monipuolisesti treeniä eri tarpeisiin!

Kinesis- ja muut toiminnalliset lihaskuntotunnit

Kinesis

Kinesis on tunti, jonka tavoitteena on lisätä lihaskuntoa kokonaisvaltaisesti. Tunti soveltuu sinulle, joka haluat haastaa kehoasi toiminnallisilla harjoituksilla sekä lisätä voimaa keskivartalon lihasryhmille. Tunti parantaa voimaa, koordinaatiota sekä tasapainoa Kinesiksen vapaiden liikeratojen ansiosta. Harjoittelussa hyödynnetään Kinesis -laitteita, TRX-vaijereita ja pienvälineitä. Tunnin kesto 45 minuuttia.

Kinesis Syke

Kinesis Syke -tunnilla treenaat kiertoharjoitteluna 45-minuuttisen sykeharjoituksen ja samalla kehität kehonhallintaasi Kinesis -laitteiden, TRX-vaijereiden ja muiden pienvälineiden avulla. Tunti yhdistää parhaalla mahdollisella tavalla sekä voima- että kestävyysharjoittelun. Tule mukaan!

Kinesis Flow

Kinesis Flow yhdistää virtaavaan liikeen ja voimaharjoittelun. Tunnilla opetetaan tuottamaan voimaa keskivartalon kautta, hyvällä hallinnalla. 45 minuutin aikana treenataan kaksi kierrosta, joten tempo on hiukan tavallista Kinesis-tuntia rauhallisempi. 

Kinesis +55

Kinesis -tunti, joka on tarkoitettu +55 -ikäisille tai rauhallisempaa harjoitustahtia kaipaaville. Tunnilla harjoittelun pääpaino on tasapainon- ja voiman kehittämisessä. Liikkeet ovat selkeitä ja toiminnallisia, jolloin harjoittelun tulokset tuntuvat arjessasi!

TRX

TRX-tunnilla oman kehon painoa hyödyntäen treenaat itsellesi vahvan ja ryhdikkään vartalon, sillä erityisesti ylävartalo saa paljon harjoitusta. Tunnilla hyödynnetään TRX-harjoitusvälinettä, joka kiinnitetään kattoon. Tunti sopii kaiken kuntoisille, sillä harjoituksen saa aina säädettyä omille voimille sopivaksi kehon asentoa muuttamalla. Jos kärsit olkapääongelmista, konsultoi henkilökuntaamme ennen harjoittelun aloittamista.

Kahvakuula

Kahvakuulatunnilla harjoitetaan toiminnallisesti ja monipuolisesti kaikkia lihasryhmiä, lihaskestävyyttä, voimaa sekä keskivartalon ja syvien lihasten hallintaa. Sykettä nostavat harjoitteet tehostavat rasvan palamista ja takaavat monipuolisesti kuormittavan, tehokkaan treenin. Tunnilla opastetaan oikeaan tekniikkaan sekä oikeisiin alkuasentoihin. Kahvakuulatunnilla kuulan painon voit valita oman kuntosi mukaan. Jos kärsit olkapään tai alaselän kiputiloista, konsultoi henkilökuntaamme ennen harjoittelun aloittamista.

Functional Training

Functional Training -tunti soveltuu sinulle, joka haluat parantaa lihaskuntoa, liikkuvuutta ja keskivartalon hallintaa sekä tehostaa energian kulutusta. Tunnilla toiminnallinen, kehon hallintaa kehittävä harjoittelu lisää lihaskuntoharjoittelun haastavuutta. Kehonpainoharjoittelu sekä monipuolisilla pienvälineillä (kahvakuula, BOSU-puolipallo, levypainot jne.) treenattavien liikkeiden parissa pidät hauskaa ja  treenaat tehokkaasti.

Muut lihaskuntotunnit

RPV

Reisi-Peppu-Vatsa-lihaskuntojumppa, jonka alussa lämmitellään helppoja askelluksia ja pienvälineitä hyödyntäen. Lihaskunto-osuus painottuu kokonaan keski- ja alavartalon lihaksille. Tavoitteena tunnilla on kasvattaa kuntoa ja lihasvoimaa sekä kuluttaa energiaa ja muokata peppua sekä reisiä.

Toning

Toning -tunti on kehoa muokkaava lihaskuntotunti, jonka alussa lämmitellään huolellisesti esim. helppojen askelsarjojen tai step-laudan avulla. Tunnilla tavoitteena on vahvistaa ja muokata kroppaa linjakkaaksi, toimintakykyiseksi ja hyvän näköiseksi!

Keppijumppa

Tämä tunti on vastaisku istumiselle! Jokaisella tunnilla liikutaan kepin kanssa sykettä nostaen ja niska-hartiaseutua verryttäen sekä vahvistetaan keskivartaloa, reisiä ja pakaroita. Asiakkaan sanoin: ”Keppijumppa on tullut 2000-luvulle”.

Kuntosali Circuit

Tällä tunnilla treenaat helppokäyttöisiä lihaskuntolaitteita ja kuntosalin pienvälineitä hyödyntäen monipuolisen lihaskuntoharjoituksen. Tunti on kiertoharjoittelu, jossa ei ole lainkaan askelsarjoja. Harjoitusohjelma vaihtuu säännöllisesti niin, että saat harjoitettua eri lihasvoiman muotoja ja kehität sekä kestävyyttä että maksimivoimaa.

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily on tehokasta, hauskaa ja täysin turvallista harjoittelua nyrkkeilyn tekniikoita ja harjoitteita hyväksikäyttäen. Myös istumatyön jumittamat lihakset ovat taakse jäänyttä elämää jo muutaman viikon harjoittelun jälkeen. Tunnilla treenataan sekä nyrkkeillen että lihaskuntoa kehittäen.

Tanssi- ja kestävyysliikunta

Zumba®

Zumba® on energinen ja vauhdikas fitness-tanssitunti latinalaisten rytmien ja kuumimpien hittien tahdissa. Tunnin kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous. Zumban on kehittänyt kolumbialainen Alberto ”Beto” Perez. Zumbassa sekä vanhat että nuoret pääsevät nauttimaan tanssin ilosta. Merengue, salsa, swing, cumbia, reggaeton, bollywood, flamenco… Anna latinalaisten rytmien tempaista mukaansa!

Lavis®

Lavis® – Lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Sisäpyöräily

Sisäpyöräily on tehokasta ja turvallista kestävyyskuntoa parantavaa harjoittelua. Matka -tunnilla treenaat aina mukaansa tempaavien maisemien ja kannustavan ohjaajan kanssa peruskestävyyttä, joka on terveyden ja hyvinvoinnin kannalta tärkein fyysisen kunnon osa-alue!

"Huomasin, että tasapainoni on parantunut, kun vaihdoin kevätsiivouksessa verhoja. Olin juuri hypännyt alas jakkaralta, kun edellisenä vuonna sille kiipeäminen pelotti hirveästi."

– Anne, 50v. –