Työpaikkaliikunta

Työkavereiden kanssa on mukavaa tehdä muutakin kuin töitä. Yhteiset liikuntatuokiot ovat mahtava tapa pitää omasta hyvinvoinnista huolta ja tutustua samalla uudessa ympäristössä työkavereihin. Monet ovatkin sanoneet, että yhteishengen luomiseen kannattaa panostaa! Työpaikkaliikunta voi olla siis juuri teidän työyhteisöllenne räätälöity viikottainen liikuntatuokio, tai työnantajan myöntämä tuki avoimille viikkotunneille / kuntosalille. Valmentaja voi olla suunnittelemassa kunto-ohjelmaa, jos tuntuu, että työpäivän jälkeen on kiva tulla valmiiseen hetkeen.

 

Taukoliikunta

Taukoliikunta voi olla lyhyt intro jostakin alla olevasta lajista. Sen voi toteuttaa ilman erityisiä harjoitusvälineitä tai -tiloja. Aikaa harjoitukseen on hyvä varata 10-20 min.

Pilates

Pilates on laji, jossa yhdistyvät tarkka kehonhallinta, liikkuvuus- ja voimaharjoittelu sekä laadukas hengittäminen ja keskittyminen. Teet harjoitusta itseäsi varten ja kehoasi kuunnellen. Kaikki pilates liikkeet tähtäävät lopulta siihen, että meidän olisi vaivatonta elää, hengittää, istua, seistä, kävellä, juosta tai vaikkapa pelata. Luonnollisesti vaivattomuus ja kivuttomuus vaikuttavat positiivisesti myös mieleen ja ajatteluun. Kun keho voi hyvin, mielikin voi hyvin. Pilates harjoittelun ytimessä on keskivartalon vahvistaminen ja lihasten oikeaoppisen käytön harjoittaminen. Vatsan, selän, lantion ja rintakehän alueen lihashallinnan myötä lajista hyötyvät kaikki kuntoutujista urheilijoihin. Pilates -harjoitusta varten on hyvä varata 45-60min aikaa.

Liikkuvuusharjoittelu

Dynaamisilla liikkuvuusharjoitteilla aktivoidaan ja avataan kehoa niin, että sekä liikkuvuus, kehonhallinta että lihasvoima paranevat. Tunnilla käytetään erilaisia aktiivisia venytystekniikoita, joiden avulla uudet avautuneet liikeradat saadaan suoraan toimintaasi mukaan. Kehon lihaskalvoketjuihin ja niiden elastisuuden lisäämiseen kiinnitetään erityistä huomiota. Dynaamiseen liikkuvuusharjoitukseen on hyvä varata 30-60min aikaa.

Syvävenyttely on puolestaan kehoa ja hermostoa rauhoittava kehomenetelmä, jonka avulla opit tunnistamaan oman kehosi paremmin, tehostat ja syvennät hengitystekniikkaasi ja opit tietoisen läsnäolon taitoja. Harjoitus koostuu keskittymisvaiheesta, lämmittelystä, syvävenyttelyvaiheesta ja loppurentoutuksesta. Syvävenyttelyyn on hyvä varata 60-90min aikaa.

Pää- ja kasvokoulu

Pää- ja kasvokouluharjoituksen avulla tasapainotat koko kehoasi käsittelemällä pään, kasvojen ja niska-hartiaseudun lihaksistoa. Saat apua erityisesti purennan häiriöistä johtuviin kipuihin ja kiristyksiin, väsyneisiin silmiin sekä yläniskan jännittyneisyyteen. Harjoitusten avulla autat ääntäsi jaksamaan puhetyössä sekä parannat viestintääsi kasvojen mimiikka selkeytyy paremman kasvojen lihastoiminnan ansiosta. Pää- ja kasvokoulu on helppo toteuttaa keskellä kokouspäivää ilman paikan tai vaatteiden vaihtoa. Pää- ja kasvokouluun on hyvä varata 45-60min aikaa.

Jooga & Kehonhuolto

Element Studion jooga & kehonhuolto –harjoitus aktivoi kehoa ja lisää liikkuvuutta. Harjoitus tehdään kehoa kunnioittaen ja kuunnellen. Jokainen osallistuja saa hyvän olon ja onnistumisen kokemuksen itselleen sopivan haastavilla liikeradoilla. Harjoituksen tavoitteena on tasapainoinen ja rauhoittunut olo. Jooga & Kehonhuolto –tuntiin on hyvä varata 60-90min aikaa.

Toiminnallinen lihaskuntoharjoittelu

Toiminnallisessa lihaskuntoharjoittelussa koko kehoa treenataan kokonaisvaltaisesti. Se huomioi kehon luonnolliset liikeradat ja kehittää voiman lisäksi sekä liikkuvuutta että koordinaatiota. Harjoituksen voi tehdä kehonpainoharjoitteena tai kahvakuulaa, käsipainoja tai muita pienvälineitä käyttäen. Harjoitteluun on hyvä varata 30-60min aikaa.

Ohjattu ulkoliikunta

Liikunnallinen hetki raittiissa ulkoilmassa voidaan toteuttaa sisällöltään joko rauhallisten tai reippaampien lajien merkeissä, sää huomioiden. Halutessasi voimme tutustuttaa sinut Kuopion kauniisiin luonnon maisemiin ja nähtävyyksiin.

Pelit ja leikkimieliset kilpailut

Pelit ja leikkimieliset kilpailut sopivat erinomaisesti aktiviteetiksi työhyvinvointipäiviin parantamaan yhteishenkeä ja nostattamaan tunnelmaa. Haasta aivonystyrät ja joukkueena toimimisen taidot. Tähän aktiviteettiin heittäytyminen palkitaan. Sisältö ja aikataulu räätälöidään toiveen sekä ryhmän koon mukaan.

Lisätiedot ja hintatiedustelut: palaute@elementstudio.fi